Shockwave Therapie

Heeft u een van deze klachten?

•  Schouderpijn met beperkte beweeglijkheid
  • Chronische elleboogpijn (tennis-, golferselleboog)
  • Pijn aan de knieschijf
  • Chronische pijn aan de achillespees (achilldynie)
  • Hielpijn (hielspoor)
  • Chronische nek-, schouders- of rugpijn
  • Andere vormen van tendinitis

Beproefde doeltreffendheid van de shockwaves

Behoort u tot de talloze patiënten met chronische pijnklachten? Heeft u al het mogelijke geprobeerd om ervan verlost te raken? Injecties, medicatie, fysiotherapie, relaxmethodes, enz. Keerde uw pijn ook altijd na korte tijd terug vaak erger dan voordien?

Diverse wetenschappelijke studies tonen aan dat shockwave therapie vaak erg goede resultaten geeft.

Chronische pijn wordt veelal veroorzaakt door ontstekingen en/of verkalkingen van een spier, pees of slijmbeurs. Ook verkrampte spieren of spierknopen (trigger points) kunnen veel pijn veroorzaken.

Hoe werkt ESWT precies?

Allereerst lokaliseert de fysiotherapeut of arts het pijn gebied. Nadat de bron van de pijn en het pijngebied zijn geïdentificeerd, wordt het letsel blootgesteld aan korte shockwave-pulsen. U hoort een duidelijk tikken en voelt schokken in uw lichaam.

Deze hoog-energetische akoestische impulsen verbeteren de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied. Ze stimuleren op die manier het aanwezige herstelmechanisme van het lichaam. Met andere woorden, shockwave heeft alles te maken met het activeren van de eigen genezingskracht van het lichaam.

Voordelen van de shockwave - therapie

- Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
- Uitstekend therapiesucces na slechts 4 tot 6 behandelingen
- Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen
- Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen
- Weinig bijwerkingen. Wel direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan
- Dankzij Shockwave-therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken

Denkt u dat shockwave therapie iets voor u kan zijn? Wilt u meer informatie of een afspraak maken?

Bel dan 0591 613126 of mail naar info@fysiotherapiescheperpark.nl

Laat ons u terug bellen